REGULAMIN SKLEPU
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Sishomemade - https://sishomemade.pl/shop od Łukasz Kłosiński, Os. 1000lecia, 22/10, 32-400 Myślenice, NIP: 681-207-47-24.
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Klient - osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym Sishomemade. Klientem może być zarówno konsument, jak i przedsiębiorca,
- Sprzedawca - Łukasz Kłosiński, Os. 1000lecia, 22/10, 32-400 Myślenice, NIP: 681-207-47-24,
- Sklep - sklep internetowy utrzymywany przez Sprzedawcę w domenie https://sishomemade.pl/shop,
- Konsument - w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności,
- Konto Użytkownika - konto w Sklepie, przypisane do danego Klienta, zawierające dane podane podczas rejestracji,
- Regulamin - niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Sklep oferuje w sprzedaży detalicznej za pomocą sieci internet wzory w formie pdf. Powyższe produkty dostępne są poprzez Sklep w formie produktów elektronicznych.
- Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie internetowej https://sishomemade.pl/shop, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Sprzedawcy.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą drogą pocztową na adres wskazany w punkcie 2b oraz drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected]
§2 WARUNKI KORZYSTANIA Z USŁUGI
- By móc złożyć zamówienie przez Sklep Klient spełnić musi następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu,
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
- korzystać z przeglądarki internetowej (zaleca się korzystanie z najnowszej wersji),
- korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768,
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Sklep internetowy udostępnia usługi elektroniczne w postaci: a. rejestracji Konta i utrzymania Konta Użytkownika,b. formularza zamówienia,c. newslettera,d. formularza kontaktowego.
- Za świadczenie ww. usług Sklep nie pobiera żadnych opłat.
- Powyższe usługi świadczone są przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny zrezygnować z danej usługi wysyłając w tym celu stosowną wiadomość e-mail na adres e-mail Sprzedawcy. Klient może odstąpić bez podania przyczyny od umowy oświadczenie każdej z usług w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia sposób podany powyżej.
§3 ZAWIERANIE UMÓW
- Umowa zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) określonymi w złotych polskich.
- Zamówienia mogą być składane za pomocą strony internetowej Sklepu z wykorzystaniem Formularza zamówienia (bez rejestracji). Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej oraz za pośrednictwem poczty e-mail.
- Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku. Po zakończeniu wybierania produktów, Klient przechodzi do zakładki, w której określa sposób płatności.
- Następnie Klient klika przycisk "Zamawiam i płacę", który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu. Do informacji tych należy m.in.:określenie głównych cech zamówionych towarów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Klient, w celu dokonania zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku "Zamawiam i płacę" znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.
- Kliknięcie przycisku "Zamawiam i płacę" jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia, tj. z momentem kliknięcia przycisku "Zamawiam i płacę".
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia do realizacji wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez: a. udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie Sklepu,b. utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Sklepu.
§4 TERMINY I SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Strona internetowa udostępnia następujące formy płatności za zamówienie:a. za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy płatności (przedpłata)
- Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty w terminie do 3 dni roboczych od dnia dokonania zakupu.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta Sprzedający dokonuje zwrotu na ten sam instrument płatniczy, za pomocą którego Klient dokonał płatności.
§5 DOSTAWA
- Produkty są dostarczane niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności na adres e-mail wskazany przez Klienta.
§6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Wszystkie produkty dostarczane za pośrednictwem Sklepu stanowią treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje wobec umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§7 REKLAMACJA PRODUKTU (RĘKOJMIA ZA WADY)
- Sprzedawca obowiązany jest do dostarczania produktów wolnych od wad fizycznych i prawnych.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia wydania produktu. Przed upływem powyższego terminu konsument może powiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość e-mail na adres: [email protected]
- Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób pod warunkiem wykorzystania trwałego nośnika.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
- imię i nazwisko lub firmę kupującego,
- adres zamieszkania/siedziby do korespondencji,
- dołączony dowód zakupu produktu (np. paragon, faktura, dowód przelewu itp.),
- dokładne oznaczenie reklamowanego towaru,
- wskazanie wady opisującej niezgodność towaru z umową i daty jej wystąpienia,
- żądanie reklamującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana produktu,usunięcie wady),
- datę wniesienia i podpis składającego reklamację.
- W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, Sprzedawca przesyła opinię co do niezasadności reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
§8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZANIA SPORÓW
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Sklepie, konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży,
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu,
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§9POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umowy sprzedaży jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla konsumenta.
- Regulamin obowiązuje od dnia 26-04-2022.